Noutăți Legislative din 17.02.2025

SC N&C CONSULTING SRL

Sediul social: Leamna de Sus, nr.248, jud. Dolj

Birou: Craiova, str. Cl Bucuresti, nr.287A, Dolj

CF RO 17115838   J16/64/14.01.2005

Tel: 0251-481133; Fax: 0351-431604

 Email: office@consulting-nc.ro

Data: 17.02.2025

În vederea derulării activităţii de consultanţă şi informare continuă, 

vă prezentăm în sinteză, cele mai importante acte normative din domeniul fiscal-contabil

 apărute în Monitorul Oficial în perioada 10 – 16 februarie 2025

1. Ordinul nr. 128/2025 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de control a Direcției generale antifraudă fiscală – Monitorul Oficial nr. 120 din 10 februarie 2025.

Ordinul nr. 128/2025 prevede aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de control a Direcţiei generale antifraudă fiscală.

Procesul – verbal se întocmeşte de către inspectorii antifraudă cu ocazia controlului antifraudă, pentru constatarea unor situaţii faptice şi documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea stării de fapt fiscale, pentru constatarea unor împrejurări privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar – fiscal şi pentru evaluarea consecinţelor fiscale ale acestora.

În procesul – verbal se menţionează informaţiile, datele, documentele şi înscrisurile relevante pentru stabilirea împrejurărilor în care au fost săvârşite faptele, precum şi explicaţiile scrise ale administratorilor şi/sau ale oricăror persoane implicate în activităţile şi/sau operaţiunile investigate. Refuzul administratorilor şi/sau persoanelor implicate de a oferi explicaţii scrise se menţionează în procesul – verbal, în mod corespunzător.

2. Ordinul nr. 255/2025 cu privire la reglementarea unor aspecte de raportare contabilă Monitorul Oficial nr. 135 din 14 februarie 2025.

Prin ordin se reglementează aspectele care vizează formatul Declarației privind situația de trezorerie, precum și condițiile de întocmire și depunere a acesteia.

Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exercițiului financiar de raportare, au primit sume în valoare cumulată de maximum 100.000 lei, pot întocmi o Declarație simplificată privind situația de trezorerie.

De asemenea, referitor la contabilizarea impozitului minim pe cifra de afaceri în cazul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, se menționează că, în cazul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, definit potrivit Codului fiscal, cheltuiala totală cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri datorat de grupul fiscal se înregistrează de către persoana juridică responsabilă, fiind astfel modificată funcţiunea contului 697 «Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri»

Vă doreşte mult succes,

echipa N&C Consulting

Follow us on Social Media

Soluții de consultanță pentru afacerea ta.

Contact

Contactează-ne

Cum te putem ajuta?

©2023. NC Consulting. All Rights Reserved.

Scroll to Top